zaterdag 11 februari 2012

niet uit mijn hoofd ...

x
... te krijgen, deze Zweedse keukenbanken.

bron / source (Brocante Shops)

bron / source (Rosa Rugosa)

bron / source (Broers & Broers)
x
Als kind was ik helemaal fan,
van de zweedse
kinderserie Emil.

Niet alleen vanwege de avonturen,
die Emil beleefde,
maar ook was ik weg van het landschap,
waar Emil met blote voeten door de bossen liep.

Maar ook van de zweedse huizen,
de buitenkant,
de indeling,
en het interieur,
ervan.

En toen ik hier las,
dat deze keukenbanken,
vroeger gebruikt werden
als bed ...

bron / source (Rosa Rugosa)

..., was ik helemaal verloren.

x

x
P.S. en dan dit peuterbed
voor dochter,
en voor later als ze op kamers gaat,
te gebruiken als bankje.

bron / source (Rosa Rugosa)
x
x

12 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen ;-)! Hier nog een fan van Emil én deze banken. We hebben zes stoelen rond de tafel staan, waarvan er twee op instorten staan. En als ze instorten, dan komt er waarschijnlijk ... zo'n bank! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer mooi! Al vond ik het als kind toch maar een rommelbank maar dat lag aan mijn orde ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zijn ze! Als ik ooit een groter huis heb is dat een van de eerste dingen die ik koop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woow als bed! Die zijn echt mooi! Heb het nog nooit gezien maar zal eens even wat linkjes volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, roept echt een Emil, Lotta, Madieke & Liesbeth, kortom een Astrid Lindgren gevoel op, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, maar de prijs hè... voor dat geld moet er hier nog heel veel anders gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik wist niet dat die banken ook een bedje waren! Mooi dat vintage zweedse design!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooo die is gaaf. Zelf heb ik een grijze zeer oude klepbank in de keuken staan, ook gaaf hoor. Maar die bedbank.. wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, ja... dat herinner ik me nog.... vooral die vader die om die Emil riep, hahahaha.

    Ik herinner me ook al die kleurtjes... maar ook vooral veel licht... en frisse tintjes en het vele groen buiten.

    Die bankjes zijn geweldig. Heerlijk romantisch met kussentjes erop... en als bed... nog nooit gezien, maar ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja, hier ben ik ook verzot op!Ik wil er dan wel altijd bloemetjes op schilderen(terwijl ik dat niet kan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik krijg em ook al maanden niet uit mijn hoofd ...

    BeantwoordenVerwijderen

¾