donderdag 16 februari 2012

Retro uit eigen kast ... (1. monchhichi aapjes)

x
Al een tijdje volg ik de serie "Retro-uit-eigen-kast" van "Maar niet van grijs". Elke keer zie ik spullen uit mijn kindertijd voorbij komen, die voor mij als kind heel veel betekende. Ik wil daarom al een tijdje meedoen, maar het komt er maar niet van ..., maar bij het zien van haar monchhichi aapjes, kon ik het niet langer uitstellen, dus @maarnietvangrijs dit zijn mijn aapjes, en ik ga nu echt meedoen ;-)


Ik was vroeger uitmuntend in duimen, zo goed dat ik mijn duim kapot zoog. Met zeven of acht jaar (dat weet ik niet meer) vond mijn moeder het wel genoeg (mijn voortanden stonden er namelijk ook naar), en kocht me om met "als je stopt met duimen, mag je een monchhichi aapje uitzoeken". Ik kan me het moment nog altijd terughalen, het binnenlopen van de speelgoedwinkel, en het mooiste aapje uitzoeken wat er was (de linker op de foto hierboven), ik zocht deze uit, vanwege het lieve snoetje, de ogen die dicht kunnen, en de ontzettende lieve tenen.


Jarenlang, was ik in in de veronderstelling dat mijn monchhichi aapje ook de echte was ;-), ik geloof dat ik er op het schoolplein menig maal in discussie over ben gegaan. Toen vorig voorjaar dochter twee jaar werd, kreeg ze van haar opa een echte monchhichi (zie rechter exemplaar op bovenste foto), deze ziet er inmiddels al een beetje verfomfaaid uit, want heeft al een keer een reisje door de wasmachine mogen maken ;-)

x
Retro-uit-eigen-kast is een initiatief van "Maar niet van grijs",
voor meer Retrospullen uit eigen kast,
klik hier.
x

x
P.S. de linkerduim van mijn aapje,
voelt helemaal glad
in vergelijking met het zijn rechterduim.
Ik duimde vroeger ook met links ;-)
x
x

10 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook meedoet. Ik had ook zo'n aap natuurlijk. Een meisje in roze, later ook een jongen en en paar ( merklze nep) apenkinderen. Weet alleen na 30 jaar bewaren niet meer waar ze zijn... Dochter? Krinloop? Tssssss.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de linker ook liever :-)
    Raar, deze rage heb ik helemaal gemist, of ben ik te oud misschien (au).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey jij bent leuk! Ik kom je volgen! Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk dat je mee doet en nog wel met dat lieve Monchhichi-aapje!! Erg grappig dat jij net als ik het aapje met de lieve snuit koos. Wat is ie nog mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat leuk. Die ken ik ook nog. Ik heb alleen bijna (of beter: niets) meer van vroeger. Dat gaat mijn meiden niet overkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die zijn zooo leuk! Ik heb vorig jaar voor mijn beide kids een aapje gekocht. Helaas zien ze er nog niet in wat ik er in zie...

    Groetjes,
    Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil je mailen, maar vind het niet op je blog. Dus mail mij even je adres. Wie weet vind je dan binnenkort iets leuks in de bus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb ik dus werkelijk gemist, deze rage.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ook ik had een monchhichi een echte en een nep( die nep was een jongetje)

    BeantwoordenVerwijderen

¾