dinsdag 13 maart 2012

... besef


x
.... terugkijken,
op nare dingen,
wil ik niet,
want
je hebt
daar
over het
algemeen
niet zoveel aan.

Maar zo nu en dan,
dan lees of hoor je iets,
en ben je terug.

Zo ook zo net,
en dus ga ik terug,
of ik wil of niet.

Wat hebben wij,
of wat heeft hij,
geluk gehad.

Wat een geluk,
dat wij niet nu,
met een dergelijk bijltje
hoeven te hakken.

Man leeft er sindsdien naar,
met iedere cel in zijn lichaam,
hij weet wat
belangrijk is.

Ik vergeet het nogal eens,
het leggen van de
juiste prioriteiten.

Vergeet in
het moment van de dag,
dat het gaat,
om liefde, warmte,
familie, vrienden
en elkaar.

Toen hij het hoorde,
wist hij waarom het ging.
Toen ik het hoorde,
wist ik dat ik met hem door wilde,
was het opeens helder
dat hij de man was,
no matter what ...
wat er ook zou gebeuren.
Vanaf toen was dat duidelijk.

Maar voor hem was/is het meer.
Weten waarom het draait,
iedere dag weer,
ieder uur,
zelfs iedere seconde
met iedere cel
in zijn lichaam,
is daar het besef,
en ...
leeft hij er naar.

Ik heb niet in zijn schoenen gestaan,
en hakte met een ander bijltje.
ik stond er naast,
jong, en ook naïef.
weet niet hoe het echt voelt.
gelukkig maar.
In deze,
is man mijn gids ...
laat hij zien,
als ik even niet ziend ben,
waar
het om gaat.

Leef nu. Geniet nu.
x






x

¾