zondag 11 maart 2012

nu buiten ...

x
Man snoeide vorig weekend de bolacacia.


Met pijn in het hart ging het duivennest van vorig jaar er aan ...,
duiven zijn geen goede nesten bouwers.

Op de foto hieronder, 
... het nest op de grond.


Deze afgelopen zomer,
het nest in de boom.


Tot twee maal toe,
vonden we bijna uitgekomen eieren op de grond ...


Overigens man dacht een fossiel ei te vinden,
maar het bleek een eikel te zijn,
waarschijnlijk verstopt door
een Vlaamse gaai


Zo mooi, de knoppen die op barsten staan.


Nu aan de slag met het overgebleven snoeisel.

x

x

7 opmerkingen:

  1. Ik krijg helemaal zin, om ook in mijn tuin te gaan rommelen :)
    Wel zielig van die duiven-eitjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zielige duiven...en die jongen zijn ook zo lelijk; bah! :)
    En je herinnert mij eraan dat ik de acacia ook nog moet snoeien...ik wist eigenlijk niet dat dat nog kon, ik dacht namelijk dat het in de herfst moest gebeuren. Maar als het nu nog kan, dan ga ik even een takkenschaar lenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad het beste om de acacia in het najaar te snoeien, maar begin maart kan ook nog. We hebben 'm nog nooit eerder zo kort ingesnoeid ..., dus we hopen dat ie gewoon uitloopt ;-)

      Verwijderen
  3. Vrolijke paastak! Sneu toch van die eitjes. Domme duiven, dat ze zulke zwakke nestjes bouwen. Hopelijk komt er gauw weer een nieuw plekje voor ze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het prima dat duiven nestelen, maar verdorie niet in de pergola boven het pad door de tuin heen. Wat poepen ze toch veel en vies. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die laatste foto! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's! Ik krijg er gewoon een lentegevoel bij!
    lfs ing

    BeantwoordenVerwijderen

¾