dinsdag 3 april 2012

een pot geluk ...

x
Geef mij een pot witte verf en een kwast, en ik ben gelukkig.


... deze tafel, sommigen verklaren me voor gek,
wil ik al heel lang wit schilderen.


... dus witte acrylverf, kwast,
en zo'n bakje gepakt.


... een plastic zakje om het bakje (tip van de buren).
Na het schilderen
het zakje op laten drogen,
waarna je het weg kan gooien

Ik gebruikte een "afsluitbaar" zakje van de I.kea,
ook handig om kwasten met verf
een paar nachten in te bewaren

... en een roller.


... het resultaat.


Lekker wit.

Nadeel: alle anderen dingen eromheen,
komen opeens minder goed uit de verf.

Poeh, wat raakt een huis,
binnen een paar jaar uitgeleefd,
met vier kinderen
(zie vloer).


Zo ziet het er nu uit,
want vanavond moest
er gewoon nog gegeten worden.


Met het restje verf schilderde ik een paastak (tuinafval).


Ik bleek dus net te weinig verf te hebben.


... toen even wat foto experimenten,
waar ik overigens ook blij van werd.



... en nog eentje.


De tulpen zijn nu ook heel mooi.


Tussenstand.


P.S. ik nam ook nog "even",
twee deuren in de gang mee,
dat had ik misschien,
beter niet kunnen doen.

 x
x
x

26 opmerkingen:

  1. Ja mooi!! Hier worden ook een aantal dingen wit geverfd!! (eindelijk :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je dat ik de tafel zo ook heel mooi vind? :)
    Het bos heet trouwens het Tonckenbosch... En welk schaapje kreeg je voor je verjaardag? De plastic versie? Die is maar heel klein, arm kind ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg het kleine houten schaapje samen met wat staande exemplaren ... het was natuurlijk niet het enige wat ik kreeg ;-)

      Verwijderen
  3. ik kan ook nooit stoppen als ik een kwast in mn handen heb! oja ook nog even dit en dan nog even dat....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O heerlijk, lekker nieuw lekker fris. En wat leuk omte doen inderdaad. Morgen weer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanavond gaat de tweede laag erop, en dan neem ik meteen de "salon" tafel mee ..., want daar zitten allemaal stiftvlekken op enzo ...

      Verwijderen
  5. haha, als je eenmaal beging.... ziet er wel apart uit zo een half geverfde tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, laat ik nou ook zo'n soort tafel hebben staan die ik al heel lang wit wil verven en iedereen.... nou de rest ken je,
    gewoon doen dus, ok!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor.
    soms ben je gewoon klaar met dat hout.
    Ik vind hem erg mooi zo wit, geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er prachtig uit! laten zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mmm, je brengt me aan het twijfelen ;-)

      Verwijderen
  9. Word mooi zeg!!!
    En haha ik wil ook altijd te veel!!!
    Voordat je begint weet je eigenlijk al dat je het niet moet doen ....maar dan doe je het toch hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi die tafel wit...ik ken het, dat iedereen je voor gek verklaart met dit soort dingen. Ik heb een grenen antieke kast...die wil ik al jaren wit verven. Maar omdat iedereen me voor gek verklaard...durf ik niet. Mmmm, misschien moet ik het, net als jij, gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vind de tafel erg mooi geworden,goed dat je het hebt gedaan,en ja die deuren daar kan ik niet over oordelen maar ze zijn vast ook heel mooi geworden toch?

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste laag zit er in principe goed op ..., maar mijzelf kennende ga ik met de deuren pas verder over een paar weken, misschien wel maanden ;-)

      Verwijderen
  12. Wat een moed om een tafel te witten. Resultaat is wel erg mooi (en ik ben wel benieuwd of het een beetje blijft zitten met 4 kids)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik denk het niet .... maar het snel, nog een keer gewit ;-)

      Verwijderen
  13. Jeetje,wat een gezellig huis!Moest vreselijk lachen omdat je ook nog 2 deuren had meegenomen in je verf enthousiasme :-)
    Het ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nice en ik vind je huis heel erg leuk (van wat ik zo op de foto kan zien)
    en ach, je mag toch best zien dat er in geleefd wordt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hah komt me bekend voor zulke 'had ik beter niet kunnen doen' momenten. ach, valt vast mee. Ik vond die houtkleur juist mooi op de tafel! Maar je hebt de tafel wel mooi geschilderd, hoogglans?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O mooi, zo wit!! Wat spreekt dat toch he? Vooral met die mooie zwarte stoeltjes.

    (En ook hier een afgeleefd vloer na een paar jaar. En wij hebben niet eens kinderen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ohjee, haha! ik ben ook van zulke impulsieve acties. voelt zooo goed als je bezig bent, de bezinning achteraf kan zo'n teleurstelling zijn;-) Maar dit vind ik toch wel heel geslaagd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

¾