maandag 9 april 2012

rapen en stoken ...

x
Gisteren ...

Het was een zeer lange paashaas,
die dit jaar de eieren verstopte.




... en we maakten ons
eigen paasvuur.





... de hele middag,
voerden de neven vanuit het bos,
met elkaar takken aan.



... ze kwamen er snel achter dat het
oude hout van hop,
goed fikte.



Het was een goede dag.
x
x
We waren met z'n allen,
twintig in totaal.

4 broers en zwagers
4 zussen en schoonzussen
zes neven
vijf nichten
en 1 opa.

... de oudste neef van 20,
en het jongste nichtje van bijna drie.

Aan het begin van de middag,
net toen iedereen binnen was,
vroeg mijn vader achteloos
"missen we er niet eentje?".

Ja, we missen er eentje...

We dachten allen aan vorig jaar pasen,
met m'n moeder in het ziekenhuis.

Vorig jaar wisten we,
dat pasen dit jaar,
anders zou zijn.
x
x

x

12 opmerkingen:

  1. Lieve Liene, wat heb je dat mooi verwoord.
    Het zijn mooie foto's en jullie dragen het gemis met zijn allen...Dat is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er weinig aan toe te voegen, huis lief huis... Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, mooie dag. Kippenvel van je laatste stukje. Al die eerste keren zijn zo moeilijk.
    -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fikkie stoken is en blijft altijd leuk...... iemand moeten missen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooier dan merula kan ik het niet zeggen....x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie dag om samen te zijn en samen te missen. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wed dat ze jullie vuur heeft gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat gezellig daar bij jullie,super zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat bijzonder om dit zo met elkaar te vieren. En ik weet zeker dat mams erbij was.....X


    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heftig en mooi tegelijk en bijzonder lijkt me om zo samen te zijn....

    BeantwoordenVerwijderen

¾