zaterdag 30 juni 2012

het was juffendag ...

x
Met dit idee in mijn hoofd ...



.... ging ik een paar weken geleden naar de winkel 
om de ingrediënten hiervoor in huis te halen.

Maar aldaar bedacht ik me,
dat een pot schoolbordenverf en een pot gele verf kopen,
net wat te duur waren,

... en die tekst,
vond ik te zoet,
niet helemaal hoe,
ik mijn waardering uitspreek, zeg maar
(en vertaald naar het Nederlands,
is het ook niet echt wat).

Maar in diezelfde winkel zag ik ook dit ...


... met schoolbordenverf beschilderde houten bloemen.

Kopen dus, want ...

... verven was niet meer nodig, en ...
er een lief (maar niet te zoet) bedankje op schrijven,
het versieren met iets nog nader te definieren,
leek mij makkelijker,
dan bovenstaande potten te bewerken...

... dus, kocht ik zes van deze bloemen.


Een paar weken later,
(ik was nog steeds niet uit de tekst en type versiering)
... een week voor de juffendag,
kregen oudste twee een brief mee naar huis,
waaruit bleek dat mijn aangeschafte cadeautjes,
enigszins overbodig waren.

Dus wat nu?



... de avond voor juffendag,
.... bedacht ik wat ik in huis had,
en herinnerde met dit inspirerende werk van Thomas Campbell,


wat ik vorig jaar een keer bij
T-A-K van Mariek Tol had gelezen/gezien, 
en wat me al een keer eerder inspireerde.




... papier had ik,  een naaimachine ...


... en snoepjes.


Ik knipte ...


... naaide,


verstopte een snoepje,


... en probeerde nog wat meer.



Met dit als resultaat.

Vier bloemen,
met snoepjes in blaadjes verstopte snoepjes,
geplakt op een briefkaart,
met daarin een door man
geschreven tekst/gedichtje.



... en twee bloemen op een stokje,
voor de juffen van jongste zoon.


... ik was best tevreden,
een bedankje op mijn manier,
en uit mijn hart.




15 opmerkingen:

  1. Wow. Zucht. Wat gaaf. De juf boft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg bedankt. Er liggen hier 2 stokjes klaar waar een bloem voor de juffen op moeten komen.... mijn zus en haar naaimachine maar eens lief aankijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vinden de juffen vast niet erg....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend mooi gedaan!!!! De juffen zijn bofkonten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb als juf heel wat 'bedank-presentjes' gehad...., maar dit is wel super creatief! Wat ziet dat er leuk uit. Haast zonde om die snoepjes er uit te halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, wat knap en creatief. Ik moet bekennen dat ik niet veel verder kom dan een paar bonbons. Daar stond dan wel op: voor de juf. Dat dan weer wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg het met bloemen! Wat zullen de juffen blij zijn met dit kado!

    En nu vakantie? Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jee ziet er leuk uit! Enne wat een beetje inspiratie al kan doen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee, wat ben je toch een creatief wonder!!

    BeantwoordenVerwijderen

¾