maandag 9 juli 2012

jongste zoon uitgelicht ... (ooglap)

x



Vanochtend.
Ik lig in bed, ik slaap nog een beetje.
Ik hoor blote voeten,
naar onze slaapkamer komen.
Er klimt een warm vierjarig lichaampje bij mij in bed,
ik voel koude klamme voetjes,
tegen mijn bovenbenen.

We knuffelen wat,
en geven elkaar kusjes.
Hij ligt heel dicht met zijn gezicht,
bij mijn gezicht.

Ik heb mijn ogen dicht.
Hij bestudeert mijn gezicht uitgebreid,
beschrijft alle oneffenheden,
en raakt ze lichtjes aan met zijn vingers.

... en terwijl,
hij de contouren van mijn oogleden
zachtjes met zijn wijsvinger volgt,
vraagt hij:

"wat zijn die dingetjes op je ooglap?"

...

mmm, heerlijk wakker worden ;-)
x

x
x




21 opmerkingen:

  1. Ha ha! Het zijn toch schatjes hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat schattig (en confronterend)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihihi errug :-)
    maar heerlijk kinderlijk ontwapenend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goed begin van de dag! Ik hoop dat de rest van de dag ook zo heerlijk zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi... zo schattig.

    De mijn vroeg gisteren mama, is dat écht allemaal omdat je zoveel gegeten hebt, terwijl hij op mijn buik klopte... (en nu heeft hij een blauw oog, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goudeerlijk die kinderen :) Was zeker lekker wakker worden??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :))))) Heeeeerlijk!!! En zo eerlijk.. toch?!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo grappig, die uitspraken van kindjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat schattig. En nu vastgelegd: dingetjes op je ooglap. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh Liene, ik moest zo schateren...heerlijk!
    Kan je nog wel knipogen met zo'n ooglap...hahaha!

    ** liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw antwoord....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wou dat het antwoord "wimpertjes" was, maar helaas .... ;-)

      Verwijderen
  12. Schattig!! En wat een mooi kunstwerk op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk. Dat zijn de momentjes waar het om gaat, niet? :)

    BeantwoordenVerwijderen

¾