maandag 20 augustus 2012

grote hilariteit ...

x
Dit logje had ik al willen plaatsen op de maandag voor aanvang van de Nijmeegse 4Daagse. Maar omdat we zelf druk met inpakken waren lukte het me niet meer om het stukje te plaatsen. Misschien niet meer actueel, maar ik plaats het toch ;-)

De donderdag voor aanvang van de Nijmeegse 4Daagse viel bij ons de Donald Duck op de deurmat. Oudste wist het blaadje te bemachtigen en installeerde zich in een stoel om de Donald Duck eens lekker uitgebreid te gaan lezen, het was immers vakantie.


Na een tijdje een hoop gegiechel en uitgelaten kreten van herkenning, en werd er luid geroepen "Kijk, kijk, daar heb je toren van E.lst!". Laat dat nu net de toren zijn van ons dorp zijn. Dus grote hilariteit "Onze kerktoren staat in de Donald Duck!".


Wie geregeld de Donald Duck leest weet dat ze dit jaar alle provincies in hun nummers aan bod laten komen (of behandelen). En nu was dus onze provincie Gelderland aan de beurt. En in dit nummer stond dus met name de Nijmeegse 4Daagse centraal. En op de eerste dag van de Nijmeegse 4Daagse komt de wandeltocht door ons dorp, wat de opwinding nog eens versterkte onder de kinderen.

Oudste vond het superieur en ging enthousiast door met lezen, waarbij hij geregeld hardop moest lachen (gna, gna, gna, ...).



Man wist overigens een paar dagen later te vertellen, dat die zaterdag er geen enkele Donald Duck meer in N.ijmegen te koop was ....

Het leuke was dat er nog meer herkenbare tekeningen in het blaadje voor kwamen, waar we een paar dagen daarvoor nog gewandeld hadden.



.... en dat de gemeente waarin mijn geboortedorp ligt, ook nog even genoemd werd is ook altijd leuk.


En werd er ook nog een zin aangehaald uit een "een nummer 1 hit" van een beroemde, zeer muzikale dorpsgenoot, wiens zoon meer dan 6 jaar een klasgenoot van mij was. Van dat stripje heb ik geen foto genomen, want dit logje moet toch vooral spannend en vaag blijven rondom mijn wortels, gna, gna, gna....

Inmiddels is deze Donald Duck helemaal stukgelezen en wordt deze bij ons thuis op een geheime plek in een kluis bewaard.


Lang leve de Donald Duck.

x


x
x


17 opmerkingen:

  1. Dan heb ik dus gewoon door jullie dorp gewandeld... Helaas was Toedeloe daarna ook voor mij het beste woord, al kwam er geen 1daagskruisje aan te pas...

    Ik begrijp het 'gna gna' van oudste en jou!
    Wel geheimzinnig hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, wat een leuk bericht, goed dat je het nog geplaatst hebt. Zie ook de Waalbrug, 'home sweet home-gevoel' voor een echte Nijmeegse :-) Wonen we dus vlak bij elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeel leuk!!! Goed idee om deze op een veilige plek te bewaren! Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig om zo ineens van alles te herkennen. Leuk iets om te bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh dat is leuk van Donald Duck! Kan me voorstellen dat ie moest gniffelen om de verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me echt gek om ineens zoveel herkenbaars in de Donald Duck terug te zien. Maar wel ontzettend leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier valt hij ook elke week op de deurmat. En word ik dan 's avonds bestookt met alle grappen die hij daarin gelezen heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de DD is en blijft gewoon geweldig leuk, hoe is dat mogelijk he?
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartstikke leuk om te bewaren. Net gekeken of er van onze provincie ook al een Donald Duck is verschenen; deze staat gepland voor november. Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig leuk!
    Nu ben ik ook wel benieuwd welke plaatsen DD in de provincies Groningen en Friesland aangedaan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaaf zeg. Ik wist niet dat ze de provincies afgingen. Heb nu vast en zeker Noord-Brabant gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Da's wel heel toevallig toch, niet normaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey,het papiertje?stofje van foto 1 is in werkelijk een plastic tafelkleed van de Zeeman (je weet wel met zo,n zacht laagje aan de onderkant)
    Hij is van vorig jaar maar wie weet......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik ga eens kijken ... dankjewel!

      Verwijderen
  14. Geweldig!!! Trouwens, heb het met de jongens wel eens over Donald Duck want dat was toch echt wel 1 van mijn favoriete tijdschriften en hier hebben ze het dus niet, geen enkel engels tijdschrift dat het er bij haalt!! Groetjes x Joze

    BeantwoordenVerwijderen

¾