maandag 24 september 2012

home sweet home ... (23)

x
Daar staat ie dan ... vier weken geleden gekocht bij Rosa Rugosa, vorige week maandag geleverd ... een echte antieke zweedse keukenbank, hard voor gewerkt, niet meer in mijn hoofd, maar in onze keuken. Ik ben blij, heel blij.


Hij is precies goed, de vorm en de kleur, hij past bij ons.
Of eigenlijk is het een zij, want de bank heet Lina ;-)

Hier met de deksel eraf.


De banklade uitgetrokken,
zodat je er een bed van kan maken.


Ik hoop dat we ooit bergruimte genoeg hebben,
om er inderdaad een slaapbank van te maken,
maar vooralsnog dient het als opbergruimte,
voor het toeterspul van man.


Die overigens nu heel blij is, 
dat ie niet elke week meer,
met het spul,
de trap op-en neer hoeft.
En ik ben blij,
dat die koffers (afgezien van eentje),
niet meer in onze slaapkamer staan.

Blij met het geheel.


... blij met de combinatie grijs en roze ...


Een roze matras van buiten,
volstaat voor nu en de komende maanden.


... goedgekeurd door de kinderen.


Lekker klimmen ...


Nog even van de andere kant.


Echt, een hele fijne plek zo!



[kaarten- en tijdschriftenrek van www.allesinwonderland.nl]

Een plek om te,
eten,
knutselen,
lezen en schrijven,
naaien,
en om even achter
de computer te duiken.



Voor meer Home Sweet Home, zie Barabaramama.


* * *

36 opmerkingen:

  1. Heerlijk plekje zo. En wat een leuke bank is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt hem! Gaaf en wat past hij mooi bij jullie. Beetje jarloers hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, wat een gave bank!
    Van deze foto's word ik ook blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Ze is echt super super mooi!!!!! Het model en de kleur en ook nog eens erg functioneel. Ze past ook super leuk in je huis met al je mooie spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat past de bank mooi bij de rest! Ik vind het erg leuk zo allemaal bij elkaar, een gezellig huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig! En wat een heerlijk hoekje zo met de tijdschriften (en natuurlijk de persoonlijke vissenonderzetters :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem mooi! En praktisch. En leuke naam (-;

    Je hebt helemaal een mooie keuken, met die kleurtjes zo, fijne sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw ik vind hem of haar ;-) supermooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne bank, toch? Wij hadden vroeger een kerkbank van 2 meter. Die heeft na een verhuizing 4 jaar in de open lucht gestaan, waardoor de lak los kwam. Ik heb hem toen geschuurd en wit gebeitst en nu staat 'ie op onze slaapkamer! Dat is niet de eindbestemming als het aan mij ligt, maar voor nu is het okee...
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke bank!! Maar vooral, je huis!!! Wat super super leuk ingericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super is dat zeg! Het ziet er heel knus en mooi uit, ik heb meteen jouw link eens aangeklikt. Deel twee van de tafel moet nog geverfd zie ik ;-)? Hoe bevalt het witte deel? Geen krassen enzo? Het ziet er allemaal heel knus uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaaaaaaaf! En wat heerlijk, weer wat opbergruimte :)
    Gezellig ziet het uit daar bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. *Zucht* Wat een mooie bank! Ik denk dat ik een beetje verliefd ben op de bank, het hele sfeertje. En ik denk dat ik ook zo'n bank nodig heb. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk huis. Met een heerlijke ruimte! En lekker licht. Mooi hoor. Ik zou daar wel uuuren door kunnen brengen. ;) Xx Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk he zo'n bank, wij hebben er hier ook zo'n eentje staan, met lekker veel kussens erin. Geniet er lekker van. En wat een prachtige kamer hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je toch een fijne keuken!!!
    Echt heel tof!!
    En Rosa Rugosa ken ik ook en heb daar ook al mooie dingen vandaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die is echt prachtig,daar ul je veel plezier mee hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat is ze mooi! Die past heel goed bij jullie zo aan de foto's te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wow wow wat een mooie bank! En wat een supergave keuken!

    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk om naar te kijken allemaal ! Mijn moeder heeft ook een gave houten bank in de kamer, alleen.... 't zit voor geen meter. Maar mooi is ie wel ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw! Wat ziet jou keuken er gaaf uit! Echt heel gezellig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellig he, zo'n fijne bank bij de eettafel. Wij hebben er al jaren één en ik geniet er nog iedere dag van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een gave bank, prachtig
    ik vind je huis sowieso erg mooi, maar dat we een beetje dezelfde smaak hebben wisten we natuurlijk allang ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat heb jij een fijne, kleurrijke woonkamer. Inspirerend! prachtige keukenbank!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijk huis heb jij! Vind die gruttersbakken in de keuken ook zo mooi! Zelf gemaakt of gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kan niet reageren op de berichten hier boven, nergens waar ik op kan klikken maar langs deze weg wil ik jouw, jouw gezin, dat van jouw broer en alle andere betrokkenen veel sterkte toewensen, wat een machteloosheid! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hetzelfde..misschien wil je op die manier er niet extra mee geconfronteerd worden? In ieder geval wel heel veel sterkte gewenst!

      Verwijderen
  27. Ik wil jou, je gezin, je broer, zijn gezin en je familie heel erg veel sterkte toewensen. Heel, heel, heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een heerlijke, gezellige plek hebben jullie. Mooie bank!

    Ik wens je heel veel sterkte en kracht, wat een schrik, wat moet dit moeilijk zijn!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie inrichting heb jij! Ik vind dat magazine rek geweldig! Ook grappig, ik zit hier op de bank met m'n laptop en manlief kijkt op en zegt: 'he, leuke inrichting heeft zij'. Vind ik nou ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een bank zeg! Die zou ik ook zo in huis willen nemen... Leuke blog, tijd om te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gezellige keuken!! Ik zie veel gelijkenissen met wat ik mooi vind!

    BeantwoordenVerwijderen

¾