donderdag 25 oktober 2012

resten ...

x
Oh jee, ik heb nogal hoge verwachtingen gekweekt met het vorige logje, wat zal het een deceptie voor jullie zijn als jullie erachter komen wat ik met de 50*10 afgehechte draadjes heb gedaan.


Voor de ge├»nteresseerden, ik gebruik garen gekocht bij de lokale hobbywinkel in het dorp en bij haar (Yvestown) (Annell Rapido, €1.50) buitgemaakt op de Yvestown fair. En gisteren bestelde ik hier (Juffrouw zonder Zorgen) neon Bravo wol, ook voor €1.50 per bol (zie foto hieronder), die zojuist werd bezorgd (maar Buiten De Lijntjes verkoopt ook neon wol). Ik haak met naald nummer drie (gekregen/geleend van mijn zus, waarmee ik vroeger heb leren haken), en heb geen idee hoeveel bollen wol ik nodig zal hebben .... En oh ja, ik ben een beginnend haker, dus weet er eigenlijk helemaal niets van.


De kleuren in de foto hierboven komen niet helemaal goed over, in het echt zijn ze echt neon.

Maar ja die draadjes dus ..., ik heb nooit geweten dat ik zoveel genoegen aan afgeknipte draadjes kon hebben. Ik vond ze al zo mooi, allemaal op een hoopje ...



... en dan uit verwondering, word ik enthousiast en draaf ik door (zoals ook nu met het schrijven van dit logje).






Dit heb ik dus met die 100 draadjes gedaan, er een slinger van gemaakt.


Zoiets wil je echt aan de muur hebben hangen, maar niet heus.

Maar hiermee was mijn restjes drift nog niet bevredigd. Ik had nog heel veel papieren snippers, met uitgestanste rondjes erin, liggen, restafval van mini-slingers die ik maakte (kom ik een andere keer op terug ...).


... een beetje ordenen en schuiven, het resultaat vond ik best wel leuk.




... en denk dan, he dat kan ik wel op een stuk triplex plakken,
en dan gaat het nogmaals mis.



... om gek van te worden.

x

Gelukkig bleef het daar bij.


18 opmerkingen:

  1. Haha, jij bent lekker leuk bezig! Ik geniet er graag van mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! En ik maar denken dat je die draadjes gewoon in de prullenbak moet gooien.... (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fiew gelukkig is je restjes drang weer klaar ;)
    alhoewel ik het best geinig vind! (arme vogeltjes die waren ook erg blij geweest met de restjes wol hoor.... zeker nu het zo koud is. Vooral die mama vogeltjes die het toch al zoooo zwaar hebben tegenwoordig. Maar ja jammer. En moet je eens voorstellen hoe leuk en hip zo'n nestje eruit ziet met wat neon wolletjes, jammer erg jammer.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo kun je eigenlijk in alles iets zien.. maar.. je moet 't maar net zien! Leuk bedacht en zo hoef je je niet te vervelen. ;) Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, die slinger is best heel erg leuk zo van die restjes! Ik kan ook best veel restjes bewaren, maar op den duur belanden ze toch in de prullenbak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die slinger , eu, geweldig!! Ik moet binnenkort honderden draadjes afwerken...al vrees ik geen geduld te hebben om die draadjes allemaal mooi op orde te leggen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... stiekem vind ik 'm best wel leuk, want hij hangt er nog steeds ;-)

      Verwijderen
    2. Mooi laten hangen, hij is prachtig!

      Verwijderen
  7. hahaha! Wat een vlijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha super slinger hoor,ik ga hem ook maken die sprei,zoo leek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is toch wel een heel creatief gebruik van restjes!
    Die slinger kun je nog altijd buiten in een boom hangen, hebben de vogels toch de kans om hun nestjes te verfraaien met al die mooie draadjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha creatief! Ik voorzie toch nog wel een nuttig doel voor de draadjesslinger hoor! Ik weet niet of ze een beetje stevig vast zitten maar ik zie er al vrolijke kerstkaarten ofzo aan hangen eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen

¾