woensdag 12 december 2012

dit .... (01)

x
....  gaan wij in de boom hangen.






In 1990 ging ik voor een jaar bij mijn nicht in de VS wonen. En dus maakte ik daar ook de Kerst mee, en de daar bij horende tradities zoals het uitkiezen van een boom. Mijn nicht versierde de boom op een hele persoonlijke, warme en gezellige manier. Ze hing dingen in de boom die iets voor haar betekende, die ze tijdens haar leven had verzameld en gekregen had. Van die dingen met een emotionele waarde maar waar je verder niet zo veel mee kunt. Snuisterijen, souvenirs gekocht in verre landen. Dingen die normaal in een doos op zolder belanden of als ze geluk hebben in een letterbak. Maar zij hing ze dus in de kerstboom samen met de wat traditionele glitter kerstballen enzo.

Deze traditie heb ik overgenomen, zij voorzag mij jaarlijks van een nieuw dingetje, verpakt en verstuurd vanuit Amerkia, en ik zocht door mijn spullen naar leuke dingen met een herinnering voor in de boom. Zo hingen bijvoorbeeld jaar in, jaar uit, mijn lucifer poppetjes in de boom, maar daar wordt nu weer mee gespeeld, dus dit jaar niet. Inmiddels is mijn nicht wel gestopt met het opsturen van dingen, dus zoek ik elk jaar iets leuks en speciaals uit.

De komende week zal ik een paar van mijn favoriete dingen voor in de boom laten zien, te beginnen met mijn favoriet aller tijden ..., het lappenpopje of raggedy doll opgestuurd door mijn nicht.





7 opmerkingen:

  1. Leuk idee, zeker.

    Hier twee iet te enthousiaste katten, dus ik ga het niet overnemen, dat idee. Eerst maar eens afwachten of de boom en de goedkope tuincentrum prullaria het overleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg. Hier wat dat betreft weinig emotionele dingen wat de versierselen betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is echt te leuk!! Wat en gezellige boom zullen jullie straks hebben staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk popje! Ik probeer ieder jaar iets voor de kinderen te kopen/maken voor in de boom, lijkt me zo leuk om over heel veel jaren een heel persoonlijke boom te hebben.

    Wat een leuk shirt draagt dochterlief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee. Ga meteen snuffelen in mijn souvenirdoos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie gedachte! Dit meisje is erg lief. Vroeger had ik een pop hiervan...mijn moeder was Amerikaanse dus ik kwam vaak in Amerika. Ben benieuwd wat je nog meer in de boom gaat hangen. Ik heb trouwens een give away staan, misschien iets voor jou? groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen

¾