donderdag 14 maart 2013

niet ...

x
... in de wieg gelegd voor stempelen. Vorig jaar deed ik een stempelcursus bij haar, en kreeg daarna al snel het gevoel dat stempelen niet helemaal mijn ding is, omdat het "nauwkeurigheid" en ook vooral veel "geduld" vereist, en dat laatste is niet mijn sterkste punt.

Maar ik wilde het wel een keer echt proberen. En dus bedacht ik, alweer een half jaar geleden, een nieuw zachtroze vest voor jongste te bestempelen met driehoekjes (niet zo origineel van mij, want driehoeken zijn een trend (o.a. hier), en al velen gingen mij voor (o.a. hier)), maar ik wilde het gewoon proberen), maar tot op heden is daar nog niets van gekomen. Eerst de juiste spullen in huis halen, dan een stempel uitsnijden, experimenteren op een wit hemdje, en toen bleef het heel lang stil liggen omdat ik het niet aandurfde een nieuw vest te bestempelen.

Ook kocht ik een half jaar geleden een okergele panty zonder voeten, en droeg deze sindsdien een keer.    Blijkbaar niet helemaal mijn stijl, en zal 'm waarschijnlijk nooit meer dragen. En dus bedacht ik me dat ik het stempelen wel kon uitproberen op deze panty.

De voorbereiding. Karton in legging proppen.




Dan nog even oefenen op paper, oh misschien is een maantje en ster in plaats van een driehoek ook wel leuk en bovendien wat origineler......, twijfel, twijfel, twijfel ...... (papier met geel patroontje van eva&anne).


 ... en dan maar gewoon doen.


Duidelijk, lijkt me! Niet helemaal mijn ding. De eerste stempel zette ik op een vouw in het karton (zie het bovenste  driehoekje), en verder zijn ze niet egaal zwart gevonden. Verf? Materiaal waaruit de stempel is gesneden? nee, het ligt gewoon aan mezelf ;-) geen talent, en uiteraard oefening baart kunst (hier speelt geduld natuurlijk ook een belangrijke rol, en overschatting ook niet onbelangrijk ...).

Nu nog de achterkant van de panty en het andere been bestempelen alvorens ik mijn experiment kan gaan dragen. Eenmalig vrees ik, omdat ik de verf niet kan fixeren met een strijkijzer. Ik denk dat ik het vestje, ondanks de tegenvallende resultaten, toch nog ga bestempelen omdat het anders te zoet is.


... 14.11: en het vestje in bewerking.




16 opmerkingen:

  1. Ik zou het niet durven.... Ook bij mij gaat altijd wel iets mis, maar daarom wel origineel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef ik vind je wel dapper! Weet niet of ik dit echt zou durven :) Ben benieuwd naar het bestempelde vest straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze wel leuk geworden eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb laatst een etui zitten bestempelen en dan is het idd wel handig als het ink is waar je even met de strijkbout overheen moet om 't te fixeren. Ik ben ook een mens van heul weinig geduld maar met zulke dingen heb ik dat weer wel. Gek hè.. :) Ik vind ze wel eigenzinnig geworden hoor. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik vind het ook leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het hele idee van stempelen is toch juist dat het niet egaal is?
    Anders kun je het net zo goed tekenen of schilderen.
    Ik vind je stempels juist wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind het leuk uitzien hoor! goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou het vestje vind ik wel leuk hoor zo! Een beetje lief & stoer tegelijk. Ik vind ook niet dat het helemaal egaal moet zijn hoor, zo is het echt one of a kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dat vestje is helemaal prima! Zo'n panty, dat ia het niet voor mij, maar dat vestje zou ik zo aantrekken. (Ongestempeld ook trouwens, ben niet vies van een tikje tuttig)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha, hier precies zo! ik begin er aan, enthousiast, geweldig leuk om stempels te snijden. maar oh, ik ben zo onnauwkeurig. ik kan soms onwijs geduldig zijn maar dit stempelen was niet zo mijn techniek.

    maar nu krijg ik er toch weer zin in... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben al niet eens op de hoogte van deze kunst.... laat staan dat ik het ga uitproberen. Toch vind ik het wel leuk gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke, geslaagde experimenten!
    En weet je, je bent wel een doorzetter en afmaker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schoon gestempeld. De lente doet rare dingen met de mensen.
    Zelf ben ik ook aan het knutselen geslagen maar net zoals Miek van hierboven, altijd heel enthousiast begin maar weinig nauwkeurigheid. Die stempels zouden zo van mij kunnen komen. Kijk maar naar mijn inderhaast geplakte paaseieren:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/03/gepimpte-paaseitjes.html

    BeantwoordenVerwijderen

¾