dinsdag 5 maart 2013

vanmorgen ...

x
... was ik rond de koffietijd bij mijn vader. Tijdens het drinken van de koffie vertelde hij dat hij gisteravond kraanvogels had horen overvliegen, wel gehoord maar niet gezien. Een heel bijzonder geluid, wat je eigenlijk meteen herkend als je het ooit een keer gehoord hebt. Ik ging mijn geheugen af of ik ooit kraanvogels had gezien of gehoord, ik geloof het niet. Mijn vader, die behoorlijk veel van vogels weet, zei dat het best bijzonder was om ze in zulke groten getale te zien/horen overkomen.

Na de koffie ging ik met jongste naar buiten om sneeuwklokjes en krokussen te kijken. Ik had de achterdeur nog niet achter me dicht getrokken of ik hoorde ook een geluid wat ik nog niet eerder had gehoord, dit moesten wel kraanvogels zijn. Ik keek in de richting van het geluid maar zag niets door de felle zon, ik gebaarde door de ramen naar mijn vader en broer binnen dat ik iets speciaals hoorde. Ik keek nogmaals omhoog en zag twee vogels cirkelen in de lucht. Als mijn vader het niet over kraanvogels gehad zou hebben, zou ik gedacht hebben dat het ooievaars waren. Toen mijn vader en broer ook buiten waren zagen we een "zwerm" kraanvogels die de twee volgden. Wauw, wat bijzonder. Zeker wel honderd kraanvogels in de lucht. Ze maakten een rondje alsof ze uitkeken naar een plek om te foerageren, maar vervolgden toen verder hun trektocht richting het oosten. Bijzonder om dat zo met z'n viertjes mee te maken.


8 opmerkingen:

  1. wauw ja heel bijzonder,ik heb ze nog nooit gezien denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bijzondre! Had het ook nuet heerkend denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ik zie ze zelden in Nederland! Enjoy the moment:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi dat jullie, juist op dat moment, samen waren!

    Ik heb ook nog nooit kraanvogels gezien of gehoord, zal eens uitkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o wauw! dat is toch wel een behoorlijk kippenvel momentje zo geweest denk ik. Heel bijzonder.
    Als ik aan kraanvogels denk denk ik aan Japanse origami vogels. Ahum ik wist eerlijk gezegd niet eens dat die ook hier in Nederland waren....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker bijzonder zeg! Ik zou niet weten hoe dat klinkt, ben wel benieuwd nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me heel bijzonder om mee te maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wοnderful blοg laуout!
    Hoω long havе уou been bloggіng foг?
    уou made blogging look eаsу.
    The oνerall look οf уour ωebѕite is еxcellеnt, let
    alοne the content!

    Reνiew my blog - trungtamduongtrangda.com

    BeantwoordenVerwijderen

¾