vrijdag 19 april 2013

stil in huis ...

x
Aahhhh, zojuist jongste naar school gebracht om te oefenen. We hebben samen een half uurtje gekleid en toen mocht ik gaan. In de meivakantie wordt ze vier en dan mag ze na de vakantie echt beginnen.


... ze is er helemaal klaar voor.

* * *

Naschrift 12.31: het is hartstikke goed gegaan,
en ze is heel druk geweest.
Ze heeft een kasteel uitgeknipt,
de raampjes uitgeprikt,
en de stenen van het kasteel gestempeld.

En bij thuiskomst at ze maar liefst vier boterhammen!

* * *



... en oh ja, 
gisteren, 
na tien jaar consultatiebureau bezoekjes,
 de laatste afspraak op het consultatiebureau.

Ze volgt met lengte en gewicht precies de gemiddelde lijn,
een gemiddeld meisje!



... van die momenten die ik "vroeger",
bij thuiskomst meteen met m'n moeder deelde,
gelukkig mag/kan ik mijn vader er ook mee lastig vallen ;-)


Vandaag twee jaar geleden werd,
mijn moeder in het ziekenhuis opgenomen
ik vraag me af of dit soort data,
ooit slijten.

-----------------------



11 opmerkingen:

  1. En jij? Als moeder is het ook best even wennen vind ik altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef, slikken he. Misschien kunnen we bij elkaar uithuilen als het te eenzaam wordt in huis overdag :-) Maar leuk is het ook wel weer voor die kleintjes. Wat een geweldige foto die eerste, leuke school dat ze zoiets verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, het laatste stukje van je blog had ik niet gelezen... Sterkte. Ik weet niet of het slijt, zal minder pijn gaan doen maar vergeten doe je het nooit. Fijn dat je vader er nog is (in alle opzichten)

      Verwijderen
  3. Kan je gevoel helemaal voorstellen! Bij mij zijn ze al 15 en bijna 18 en het leek nog maar even terug dat ze naar school gingen!
    Prachtige dame en wat geweldig met die panty, nog nooit gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfde fase hier, nieuw ritme vinden,
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is idd wel even een momentje: na 10 jaar!! :) Nee die data slijt nooit, bij mij tenminste niet. Ik heb mijn ouders helaas allebei niet meer en mijn moeder ging de dag na Hemelvaart onverwacht het ziekenhuis in. Ook echt zo'n typische dag die ook echt niet te vergeten valt. En ik snap helemaal wat je zegt wat betreft dat delen.. Ik ben nu (vandaag precies) een half jaar zwanger en zou zooooo veel willen vragen aan allebei en willen delen. Koester je vader maar goed! ;) Fijne vrijdag! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geen idee of dit soort data slijten..... Misschien ooit wel. Fijn dat je dit soort dingen dan toch ook met je pap kunt delen.
    Fijn dat het goed ging met oefenen op school. Zitten straks al je kids op school, da's ook wat!
    Lijkt me een hilarisch spel met die panty :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij mij slijten dat soort dagen niet..

    Jee wat een veranderingen op een rij. Hoe voelt het voor jou om ineens alleen thuis te zijn?
    (en hoe gaat het met het jurkje met paspel?)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat deze data langzaam maar zeker volgroeien met een zekere weemoed die het verdriet wat doet vervagen. Althans. Dat hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik durf het bijna niet te lezen... hier komt het ook dichtbij. Het laatste weekje met alleen het kleine mannetje om mij heen gaat morgen in.... ik vind er niets aan dat ik straks 'alleen' thuis ben op schooltijden, jij?

    En die data... volgens mij gaat het niet slijten... hier na 4 jaar en 4 maanden in ieder geval nog steeds niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge zomaar een dag, maar wat voor een!

    BeantwoordenVerwijderen

¾