maandag 13 mei 2013

nummer vier ...

x
... nu ook naar school.

In de vakantie werd ze vier jaar (hierover zal ik later deze week nog een logje plaatsen), dus vanochtend haar eerste echte dag op de basisschool.

Vanochtend.



Gemengde gevoelens natuurlijk. Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze naar school gaat. Na tien jaar kinderen thuis te hebben gehad is het best wel fijn om me handen meer vrij te hebben. Aan de andere kant is het ook een afsluiting van een hele leuke, intensieve en speciale fase in je leven. We zijn nu definitief uit de baby, dreumes en peuterfase. Het zal best wennen zijn, zo zonder keuvelende kindjes om me heen.

Vorige week, toen ze vier jaar werd, werd er bij de achtburen na drie dochters een zoontje geboren. Zojuist toen ik op zolder een was in de machine deed, kreeg ik nog even een inkijk (de huizen hier staan dicht op elkaar, dus ...) in deze bijzondere fase. Zij op de bank met de baby op schoot, bewonderend kijkend naar vingertjes en kleine oortjes, met spelende kindjes om haar heen ... Een mooi moment voor mij zo, vol van bewustwording en afronding.

Natuurlijk zal deze nieuwe fase ook heel veel leuke, spannende, frustrerende en nieuwe aspecten met zich meebrengen...., en ik ben altijd wel in voor een nieuw avontuur, dus hier gaan we ....



13 opmerkingen:

  1. Kan me goed voorstellen dat je dit zo beleefd... Alle fases beginnen en eindigen een keer. Zo zitten wij met smart te wachten op ons meisje wat in Juli geboren zal worden. Ons eerste kindje dus nieuwe fase. Maar heb ik nu al zoiets van 'hé, maar dan is mijn zwanger zijn ook weer afgelopen'. Wat ook weer bijzonder was en is... Alles heeft z'n charme gelukkig. :) Mooie nieuwe week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar.....ik moet ook altijd even wennen aan het idee dat kindertjes groot worden en een nieuwe fase in hun ( en mijn) leven tegemoet gaan!
    Maar ik ben er zeker van dat je dit rap gewend geraakt en dat je fijn kan genieten van de extra tijd die je nu voor jezelf hebt en de tijd die je WEL met je kinderen spendeert!
    Prettige week gewenst!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jah het is een dubbel gevoel he? Na de zomer is mijn jongste ook alweer 4, ik krijg soms het gevoel dat de tijd zo snel gaat, sneller dan vroeger zeg maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja je sluit weer een tijd af he?ik heb er nog 1 thuis maar moet er nu nog niet aan denken dat die naar school moet,het duurt nog anderhalf jaar gelukkig,maar die tijd gaat verschrikkelijk snel.
    succes of moet ik zeggen sterkte met het stil zijn in huis.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat Berber -en ook jij- het heel erg naar haar zin heeft! Voor beide een nieuw avontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja joh dat zal wel even anders zijn idd. Op naar de volgende fase!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alsnog van harte met je mooie dochter. Kan me je slikken wel even voorstellen, maar het is natuurlijk ook een prachtige stap voor haar.
    Hoe gaat het verder met jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja dat is zeker dubbel, lijkt me ook erg moeilijk! Het gaat snel! Maar ze ziet er wel uit alsof ze er aan toe is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zucht... Ik heb nu zelfs smorgens om 9u tijd om je blog te lezen...
    Het moet, het hoort zo en het is ook goed, maar wel eventjes wennen!
    Succes met wennen en geniet van je tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Spannend! (Voor jullie allebei)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je het mooi omschreven. Precies zoals het is maar zoals ik het nog niet hoef en wil voelen....

    Zo te zien geniet je dochter van haar nieuwe fase. Succes met wennen

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hè? Zo voel ik het ook. Elske gaat na de zomervakantie maar mag volgende week een ochtendje wennen al. Gek hoor. Maar ook goed.
    Geniet van deze nieuwe fase! XX!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En, hoe bevalt de nieuwe fase? Het is hier nogal stil.... hoop dat alles goed is.

    BeantwoordenVerwijderen

¾