maandag 19 augustus 2013

laatste en eerste ...

x
... een verslag van de zomer schrijven, wil ik het liefst. Ik weet alleen niet waar te beginnen, zoveel foto's, zoveel leuks ..., dus dat niet nu.

We hebben alweer een week school achter ons. De trein rijdt op volle snelheid. Afgelopen weekend gingen de oudste twee op zwemkamp. Man ging mee als begeleider, dus hadden wij een lekker rustig weekend. Eerst zetten wij het zwemdeel af, waarna wij (ik) ons bij een kampeerwinkel gingen verlekkeren aan tenten.



Daarna richting opa. Terwijl jongste zoon bij opa bleef, deden dochter en ik de boodschappen voor hem. Aan het eind van de middag verorberden we vier pannenkoeken en een toetje. Daarna nog even het bos in, om het lekkers te doen zakken.



Mijn vader weet heel veel van de natuur en heeft bosbouw gestudeerd, en weet dus alles van bomen. Als kind kregen we tijdens wandelingen altijd heel veel te horen, en als we iets wilden weten over de natuur dan wist mijn vader altijd het antwoord. Toen vond ik dat heel normaal, nu mis ik "mijn altijd aanwezige en up-to-date encyclopedie" als ik met mijn kinderen in het bos loop en weet ik vaak niet het antwoord op vragen van de kinderen ... En dus kreeg ik nu weer een lesje in bomen en vroeg ik veel aan mijn vader in de hoop deze kennis aan mijn kinderen over te dragen. Jongste zoon lette heel goed op en wist heel goede vragen te stellen.

Daarna nog een oude beukenboomstam kabouterhuis in.


Zondag hebben we lekker rustig aangedaan. Het regende pijpenstelen. Kregen eindelijk 'ns tijd om helemaal alleen te wii'en of aitpetten (zoals het jongste het noemt) zonder inmenging of bemoeienis van twee grotere broers die het altijd beter weten of kunnen.

Toen de jongens en man weer opgehaald. De vermoeienis bleek mee te vallen, ze waren bijna allemaal voor twaalven in slaap gevallen.

En vanochtend alle vier uitgezwaaid voor schoolreisje. Het laatste schoolreisje voor oudste zoon en eerste schoolreisje voor jongste, die opeens totaal onverwacht een lip trok, terwijl ze anders altijd zegt "moet jij nu niet eens weg". In de bus keek ze echter alweer helemaal opgetogen uit haar ogen naast haar favoriete vriendinnetje.



Dit was oudste zijn eerste keer, zes jaar geleden.

Aankomende donderdag de schoolfoto's en dan hebben we dat ook weer gehad. Nu mag ik gaan bedenken welke nieuwe kleur er op de muur mag. Ik ben na 6 jaar uitgekeken op het geel, welke kleur lijkt jullie leuk? Ik weet het niet, ben geloof ik een beetje de weg kwijt, ik dacht iets van roze, maar dat ziet man niet zo zitten, geloof ik (die paarse muur daarachter krijgt ook een nieuwe kleur).





9 opmerkingen:

  1. Spannend zo'n schoolreisje! En meisjes zitten daar toch weer heel anders in als jongens vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jammer, het geel is anders ook heel mooi.
    Een frisse groene kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon geel houden zeg ik natuurlijk...
    Grasgroen vind ik ook erg mooi.
    Succes met kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga voor turquoise!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's. Wat vroeg in het schooljaar, schoolreisje en foto's! Maar ook wel lekker.

    Die muur, ehh.... knalroze is best leuk hoor, man! Wij hebben heel zacht roze op de trap maar dat is zo zacht dat het gewoon vies wit is, hihi. Misschien zachtgroen? Beetje naar het aqua? Vooral de combinatie moet mooi zijn vind ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of lekker fel lime. In kamertje van jongste hier in combi met pauwblauw. Heel mooi.

      Verwijderen
  6. De paarse muur wit en de gele muur koningsblauw?

    Leuke foto's verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihi we hebben hier toevallig vandaag ook de muren weer eens even opnieuw geschilderd! Maar eh... gewoon saai (maar praktisch wit). Ik ben wel van plan om de kast een lekker kleurtje te gaan geven, appeltjes groen ofzo. Kind naar school is weer tijd voor dingetjes doen in huis!
    Leuk dat je vader zoveel van bomen en natuur weet. Zo word een boswandeling net even wat extra leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

¾