woensdag 21 augustus 2013

vol huis ...

x
... met spullen.

Ieder seizoen of tijdens de wisseling ervan, ben ik in gevecht met de spullen in huis. Althans de spullen willen een prominente centrale plek in huis zodat ze ieder moment gezien en opgepakt of over gestruikeld kan worden, terwijl ik ze graag achter een deurtje ver weg gestopt wil hebben, een luxe probleem, dat weet ik. Jodi van Che and Fidel, schrijft er overigens een mooi stukjes over ...



Met z'n zessen is het nu ook wel passen en meten, maar ik weet dat als we naar een groter huis zouden (en kunnen) verhuizen we na een jaar of wat hetzelfde probleem zouden hebben. Ik ben een ekster en hou van veel en leuke dingen, terwijl man niet kan weggooien (en ik eigenlijk ook niet zo goed). De ideale combinatie.

Nu zijn we anderhalve week geleden teruggekomen van kamperen en voor sommige spullen heb ik nog geen verstop plek gevonden. Er zijn natuurlijk wat nieuwe kampeerspullen bijgekomen, waaronder een biertafel, ja serieus ... (wel ideaal voor kamperen met kinderen overigens), het lichtgewicht kamperen zoals wij gewend waren is er voor ons niet meer bij, sinds we een bus (die overigens ook als zolder kan dienen, maar ja dat kost dan weer meer benzine) hebben en werkelijk van alles met ons mee kunnen sjouwen. Dus dat betekent nieuwe opbergplekken creƫren, door andere spullen weg te gooien of efficiƫnter in te pakken of elders te parkeren, die dan ook weer in de wacht staan voor een nieuwe plek. Terwijl ik nu, ten midden van de puinhopen, het liefst een muurtje zou willen schilderen.

En elke keer lukt het me wel, krijgen de dingen hun plek, houden we netto minder aan spullen over (denk ik) dan voorheen, maar dat duurt even ... een paar weken tot maanden net voor de volgende wisseling van jaargetijden. Het blijft een gevecht, terwijl ik elke keer denk, dat moet de volgende keer anders ...

Ik moet nu werk van Marktplaats maken, maar ik vind dat zo'n gedoe. Foto's maken, contact met mensen die eerst wel willen kopen en dan weer niet. Daarnaast moet ik de kinderkleren die ik wil bewaren tot een paar items reduceren, en niet alles willen bewaren met de gedachte dat je daar nog iets leuks van kan naaien of zo.

Vanochtend stond wilde ik m'n slag slaan en tenminste de benedenverdieping weer "normaal" krijgen, maar vannacht werd de middelste zoon ziek, de combinatie van, net weer naar school, een zwemkamp met aansluitend een schoolreisje eiste zijn tol. Oogpijn, hoofdpijn, oorpijn en overgeven.

Dus, terwijl ik dit bericht schrijf, schil ik een appeltje, schenk wat drinken in, en geef 'm zo nu en dan een aai over zijn bol ... gelukkig maar dat de bank al vrij van spullen is, kan hij daar lekker op liggen ;-).

Eerst maar eens de schelpenverzameling schoonmaken ..., ook heel belangrijk.






7 opmerkingen:

  1. Als je de schelpen in elkaar legt, nemen ze niet eens zo heel veel plaats in. ;-)
    Beterschap voor de zieke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... kijk daar heb ik wat aan ... bruikbare tips! Heb je er nog een paar voor mij in de aanbieding?

      Verwijderen
  2. Oh, wat herkenbaar, hier ook een huis wat op zich groot genoeg is, maar veel te veel spullen die we willen bewaren, maar geen vast plekje hebben. En ook vier kinderen, waarvan de de winterjassen en zo nog steeds in de hal liggen, klaar om opgeruimd te worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heel herkenbaar, wij hebben er zelfs een garage voor gekocht :)
    Beterschap voor de zieke jongeman!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh oh hier ook dat probleem:(
    Huis vol, Pipowagen vol, schuur vol en moed verzamelen voor weer vele ritjes naar kringloop;)
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar! Ik heb mezelf een 100 things challenge gesteld. In drie maanden tijd 100 dingen de deur uit. Vooral een verplichte update schrijven is een goede stok achter de deur. En marktplaats lukt me ook niet, zoveel gedoe! Ik ga het binnenkort op een rommelmarkt proberen, wie weet wil dat beter.

    BeantwoordenVerwijderen

¾