zondag 24 november 2013

24 11

x
  • we stonden vroeg op
  • vonden de schoentjes gevuld en dit

  • man bakte een cake
  • de kindjes werden aangekleed
  • we stapten in de auto
  • zagen op de heenweg een dijk van bieten van honderden meters lang

  • we brachten bloemen
  • aten bij opa cake en dronken koffie
  • daarna schoven we aan voor een broodje en melk
  • op weg naar huis besloten we de nieuwe brug over de Waal bij Nijmegen te bekijken, vandaag mag je er nog over lopen, en morgen rijden er auto's.
  • dus daar gingen we

  • met een oudste die niet te genieten was
  • ik maakte nog wat andere fotootjes

  • thuisgekomen dronken we thee, aten een reuzen mergpijp en pepernoten
  • en terwijl ik jongste zoon knipte, bereidde man met L. een spreekbeurt voor
  • de was werd gedaan, er werd gezogen en gekookt
  • aten zelfgemaakte appelmoes, van opa's appelbomen
  • de kinderen werden gebadderd en in bed gelegd
  • en nu is de dag klaar.
Kortom een hele fijne zondag. Ik kwam erachter (ondanks het spiraaltje) waarom ik gisteren zo'n slechte haardag had, en deed ik nog niet wat ik eigenlijk moest doen. Een fijne week voor jullie allemaal.


7 opmerkingen:

  1. Mijn ouders wonen in Nijmegen en heb dat van de brug helemaal niet mee gekregen. Leuk om daar zo overheen te lopen. En wat een drukte.
    Veel in een zondag maar lijkt mij een geslaagde dag geweest te zijn.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zomaar over de brug te mogen wandelen.
    Knip jij de jongens zelf? Ik heb Abel proberen bij te knippen maar dat is gigantisch mislukt. Gelukkig draagt hij vaak een muts en groeit zijn haar redelijk snel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, vroeger mocht ik mijn broer altijd knippen, was ik altijd heel lang mee bezig … Ik ben nu wijzer, voor de jongens gebruik ik een verschillende standen tondeuse … Ik heb ooit langer haar geprobeerd maar dat staat ze niet zo goed, behalve de oudste misschien … Langer haar vind ik een stuk moeilijker knippen, zo had dochter een keer een hele korte pony omdat ik 'm maar niet recht kreeg …

      Verwijderen
  3. Een leuke dag zo te lezen. Is oudste inmiddels wat beter te genieten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt bijna allemaal heel goed :-) Leuk, die zelfgemaakte appelmoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een fijne dag, mooie foto's! Oh, was het zo'n slechte haardag, geeft enige troost dat ik niet de enige ben die daar last van heeft... alleen blijft het tegenwoordig niet meer bij 1dag, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen

¾