vrijdag 20 december 2013

deze week zag ik … (52)

x

Ik ben in de ban van slingers maken, in welke kleur dan ook.
En afgelopen week heb ik er heel veel gemaakt,
en ook heel veel weggegeven in het kader van "29days of giving",
maar daarover een ander keer meer.

Terwijl ik deze slingers maakte moest ik denken aan de oorbellen,
die Fulani vrouwen in Mali dragen …



Man en ik reisden in 2001 door Burkina Faso en Mali,
en zag toen daar voor het eerst deze oorbellen.



Afhankelijk van het aanzien / leeftijd van de vrouw,
des te groter de oorbel.

Zo bijzonder, zulke mooie dingen die zij maken,
met zo weinig middelen …

In ieder geval daar dacht ik aan toen ik de slinger,
met gouden ballen maakten.

Ik experimenteerde nog wat met de slinger …


Ik probeerde een kerstboom,
maar vond het resultaat maar niets.



Probeerde het nog op een andere manier …


… maar dat heb ik inmiddels ook weggehaald. 
Helemaal betoverd door de glans van de slingers, 
maakte ik nog meer foto's ….


… en nog meer.


… en tot slot deze:


Een heel fijn weekend en een fijne Kerstvakantie voor jullie allemaal!



Doen jullie ook mee met 'Deze Week Zag ik'?
Leuk! Type hieronder je naam en de link naar je
dwzi knutsel, foto, tekst, tekening, of iets anders!

Deelnemers van deze week waren:




Daan en Roos (geinspireerd op Jill's 'Today I Saw'),
zijn ooit begonnen met,
'Deze week zag ik...'

Via Merula is 'deze week zag ik'
bij mij aanbeland.

Wil je meedoen aan DWZI,
klik dan hier.



13 opmerkingen:

  1. Mooi, mooi, mooi! Je blog, de slinger (opgerold al helemaal), de oorbellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tweede kerstboom vind ik erg mooi geworden met die slingers.
    Het levert heel mooie foto's op in verschillende vormen.
    Geweldig die oorbellen, maar waarschijnlijk zou ik omvallen dus is het maar goed dat ik geen hoge aanzien heb;-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een glorieus nieuwjaar.... da's een mooie :) Even als de slinger. Leuk hoe dat herinneringen ophaalt aan een mooie reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!
    En ik vind de boom wel erg leuk!
    Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
    Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig! Ik hou enorm van goud. Gebruik ook hele vaak goudverf in mijn panelen. En we hebben een muur in de kamer in de kleur Feest van Flexa, zo´n tussen goud en zilver in/kleur. Heerlijk! :D Word ik blij van. Dus kan em voorstellen dat jij ook heel blij werd van het maken!
    Enneh, las ik nu ergens, tussen neus en lippen door, dat je een winkeltje begint..? Benieuwd naar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg mooi! alle goeds voor 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie foto's van een gouden slinger en je probeersels ;-) Fijne dagen en een kleurrijk nieuw jaar toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige slinger! En wat maak je ze toch mooi (ben wel benieuwd hoe je ze maakt, zelf rondjes knippen lijkt me een tijdrovende taak).
    Ik wens jullie hele fijne feestdagen, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 100%heppie26-12-13 08:54

    Prachtige slinger , mooie plaatjes heb je geschoten. Fijne dagen voor jullie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie slinger zo opgerold.. Hij heeft iets heel artistiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Soms, heel soms vind je opeens een blog terug dat je al heel lang kwijt was, zonder dat je dat wist... en dan schiet zo'n 'schitterend' blog je opeens weer in het oog... fijn! Om je weer gevonden te hebben. ?.

    BeantwoordenVerwijderen

¾