donderdag 12 december 2013

deze week zag ik ...

x

Het begon met een krabbel lijntje, ik dacht dat lijkt wel een slurf, en tekende er toen een
vierkant lichaam aan vast. Grappig dat je met simpele vormen al redelijk herkenbare dieren kan tekenen.

Eigenlijk wilde ik een tekening met betrekking tot daadkracht. Iets met het woord en een vergrootglas, maar in plaats daarvan kwamen dus deze tekeningetjes.

Ik worstel al langer met daadkracht, maar deze week kwam het weer meer naar de oppervlakte. Ik zou er graag wat meer van willen, dus bij deze hebben jullie nog tips hoe je daadkracht bij jezelf kan ontwikkelen? ;-)

Een heel fijn weekend voor jullie allemaal!
Kijken jullie ook al zo uit naar de Kerst vakantie,
we zijn er hier allemaal aan toe!



Doen jullie ook mee met 'Deze Week Zag ik'?
Leuk! Type hieronder je naam en de link naar je
dwzi knutsel, foto, tekst, tekening, of iets anders!

Deelnemers van deze week waren:
Debby | stins | sillie |


Daan en Roos (geinspireerd op Jill's 'Today I Saw'),
zijn ooit begonnen met,
'Deze week zag ik...'

Via Merula is 'deze week zag'
bij mij aanbeland.

Wil je meedoen aan DWZI,
klik dan hier.

P.S. Ik zag hele mooie eindejaarskaarten bij Miekuh's blog, die ga ik zeker nog bestellen. Ze maakt zulke mooie tekeningen en een deel van het bedrag gaat naar een goed doel!

P.P.S. via Flow kwam ik vandaag terecht bij dit leuke filmpje - an instagram short film - gebaseerd op instagram foto's. Erg leuk, inventief en inspirerend.


7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke, vrolijke diertjes! Ik zou willen dat ik zo kon tekenen.
    Helaas heb ik geen recept voor je voor daadkracht, ik zoek er zelf ook naar..

    Ik wens jullie een fijn weekend toe!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die tekeningen. En grappig is het als je niet al te moeilijk doet of denkt dat er zoiets te voorschijn kan komen met dieren. Vaak als je iets wilt maken, zoals de tekeningen van boven, en we doen het bewust dan gaat het altijd zo moeilijk, te perfect willen of wat anders. Maar je ziet uit het krabbelen komen prachtige dieren te voorschijn.
    Misschien is het ook zo met daadkracht, te bewust mee bezig zijn en dan neemt het hoofd het over en gaan we te veel denken.

    Fijn weekend!

    Lieve groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volgens mij heb je zelf al de oplossing gevonden voor je daadkracht! Niet te veel over nadenken en gewoon doen en zien wat er uitkomt (zoals geinige getekende beestjes).
    Man is trouwens licht technicus (voornamelijk in het theater en op festivals enzo) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In ieder geval levert het een heel stel leuke leuke diertjes op... ; )
    En daadkracht is: DOEN! Klinkt zo simpel zo hè...
    Fijn weekend, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daadkracht hmm meer dan idd gewoon doen weet ik ook niet te verzinnen, maar ik kan zelf ook nogal goed passief op de bank zitten willen/wensen/fantaseren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk! ik herken je worsteling denk ik wel. misschien zit ook al heel veel daadkracht in elke dag weer alles draaiend houden? volgens mij doe je dat hartstikke goed! succes er verder mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm, misschien ontstaat de daadkracht vanzelf als je écht weet welke kant je op wil. Mijn ervaring is dat het heel erg op en af gaat bij mij. Soms is er gewoon geen ruimte voor de dingen die ik eigenlijk heel graag zou willen. Maar dan is er eventjes een opening en barst alles naar de oppervlakte!
    Ik merk dat ik nu steeds vaker openingen zie; ze zijn er natuurlijk ook letterlijk meer, door de vrijgekomen tijd.
    Succes, ik herken het heel erg! XX

    BeantwoordenVerwijderen

¾