zaterdag 28 december 2013

dit jaar zag ik … (2013)


Een hele indrukwekkende gebeurtenis,
die ik niet goed weet te omschrijven,
of durf en wil omschrijven,
omdat er zoveel emoties mee verwoven zijn …

… zo dankbaar dat mijn broer
nog een kans heeft gekregen,
dankbaar dat de wetenschap dit dagelijks mogelijk maakt …


… en onlosmakelijk verbonden met bovenstaande,
was de vliegreis die mijn zus en ik in juni maakte omdat ...


… onze "achternichtje" ging trouwen in Californië. 

Tweeëntwintig jaar geleden paste ik een jaar op
de twee dochters van mijn nicht die in de VS woont,
waarvan de oudste mijn "sister-cousin" dus nu in juni ging trouwen.

Ik had me altijd voorgenomen om bij
haar trouwerij te zijn,
maar toen mijn broer zo ziek bleek,
en we een
financiële tegenvaller begin dit jaar hadden,
besloot ik niet te gaan.

Maar …
door hele lieve sponsoring,
gingen mijn zus en ik dus wel,
voor 12 dagen naar Californië.

Zo bijzonder om met je zus te reizen!

En ook zo speciaal om je familie weer te zien.
Familie die mij 22 jaar geleden als "eigen" hadden opgenomen,
en zo fijn om mijn mooie lieve nicht het ja-woord
te horen zeggen tegen haar oh zo aardige Texaan.

Bijzondere gebeurtenissen,
die fysiek en emotioneel gezien,
zo ver uit elkaar liggen.

In eerste instantie,
gebeurtenissen die niet
hand in hand met elkaar kunnen gaan …,
niet met elkaar verenigbaar zijn.

Want hoe kun je nu een grote reis
maken, een feestje vieren,
terwijl je eigen broer zo ziek is.

En misschien ligt daarin ook wel het antwoord ...




Wat was of waren jouw hoogtepunten of meest gedenkwaardige of bijzondere momenten van het jaar 2013? 

Leg dat moment vast in een tekening, animatie, knutsel, tekst, filmpje, gedicht, of misschien heb je er wel een foto van … en plaats het op je blog. 

Doe je mee? Dat zou ik heel leuk vinden! Hieronder kan je de link naar je bericht opnemen…

Deelnemers waren:
Janina | Karoeza | janneke |


… en als kers op de taart verloot ik op oudejaarsavond om 23.00 uur (onder de deelnemers) een verrassingspakket!



Normaal gesproken vind je hier op deze plek,
op vrijdagen een 'deze week zag ik',
maar voor deze keer is het een aangepaste versie,
een 'dit jaar zag ik'.

*

Daan en Roos (geinspireerd op Jill's 'Today I Saw'),
zijn ooit begonnen met,
'Deze week zag ik...'

Via Merula is 'deze week zag'
bij mij aanbeland.

Wil je meedoen aan DWZI,
klik dan hier.


11 opmerkingen:

  1. Mooi! Wat ingrijpend! En wat dapper en liefdevol!
    Ik wens jou en jouw gezin een mooi, goed en gezond 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw.... Dat is wel even om stil van te worden hoor. Je familie heeft zo'n sterke band op wat voor manier dan ook, erg bijzonder.
    Leuk een dit jaar zag ik, ik ga proberen er nog even op te broeden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, bijzonder jaar zo voor je. Ik wens je (jou, je kinderen, je man, je broer, je achternichtje, al je lieverdjes... )het allerbeste voor komend jaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder om zo te lezen, een jaar dat je nooit meer zal vergeten. Ik wens jou en je dierbaren heel veel gezondheid en geluk voor 2014!
    (en wie weet bij de Lindenberg :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat was een bewogen jaar! Wat fijn dat je je broer kon helpen, en dat jij weer met hulp van anderen je achternichtje kon bezoeken.
    Blijdschap en verdriet liggen dicht bij elkaar, inderdaad... Mijn eerste vriend was ook ernstig ziek, en ik weet ook nog goed hoe 'dubbel' alles was, want we hebben eigenlijk ook best nog veel gelachen, samen. Soms lijkt het dat je juist als je verdrietig bent, nog meer getroffen wordt door de mooie dingen om je heen. Is moeilijk uit te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heftig jaar heb je achter de rug. Daar aan tegen ook veel warmte en liefde. Dat het jaar 2014 in warmte en liefde door mag gaan en met meer gezondheid.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een emotionele en bijzondere gebeurtenissen voor jullie afgelopen jaar. Ik wens jou en je familie voor 2014 alle goeds toe!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben een beetje stil van je berichtje, wat een bijzondere gebeurtenissen! Ik wil jullie al het goeds toewensen!
    En ben aan de slag gegaan om mee te doen met 'deze week zag ik'. Ik heb nog wel wat 'koud watervrees' maar ga m'n best doen daar in 2014 overheen te komen ;)
    Groetjes, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verdriet en blijdschap; zulke verschillende emoties die ons maken tot wat we zijn. Je verhaal is intens mooi en ik snap je gevoelens. Ik vind het knap dat de jaaroverzichten van jullie zo persoonlijk zijn; ik heb nog moeite met het delen van dingen die zo dicht bij me staan, misschien volgend jaar?!
    Een gezond, gelukkig en kleurrijk nieuw jaar toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @allemaal … wat een lieve reacties van jullie allemaal! Dank jullie wel! En heel bijzonder om de gebeurtenissen in jullie jaar te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Om stil van te worden!
    Een bijzonder jaar.... Voor 2014 een bijzonder goed jaar gewenst voor jou en jouw familie (ver weg of dichtbij)!!!

    BeantwoordenVerwijderen

¾