donderdag 9 januari 2014

deze week zag ik … (54)

x

Ik had iets in mijn hoofd,
en het bleef daar maar zitten.
Er moest iets gemaakt worden,
iets van stof, lichtroze en driehoeken.

Niet al te moeilijk,
maar ik dacht laat ik eerst 
een voorbeeld van papier maken.

En zo ging op een avond bij het kaarslicht
aan de slag met papier en mijn naaimachine.


Lekker bezig,
resultaat was niet helemaal naar mijn zin.


Het deed me denken aan zo'n leren poef,
met aan elkaar genaaide stukken leer.

Ik liet het liggen en ging naar bed,
maar het liet me niet los.

Het maken van een kussen,
had geen prioriteit meer,
ik wilde wat anders doen.

Het liefst iets met,
koperkleurig papier, draad, en een geoball.

Op Pinterest ging ik op zoek naar een tutorial van een geoball.
Ooit had ik deze tutorial van Weekdaycarnival gepind.

Ik ging ermee bezig.


Erg leuk,
en ik moest ermee doorgaan,
totdat ie klaar was.
Een mooie oefening vond ik.


Jongste zoon had er ook veel plezier van.


's Avonds ging nog wat verder zoeken,
want het liefst zou ik
zo'n geoball,
van koperkleurig karton maken,
en in een later stadium van dun koperplaat.

En aangezien je karton en plaatmateriaal,
niet makkelijk of niet kan vouwen,
zocht ik naar oplossingen,
die ik overigens niet vond,
maar wel op dit leuke blog van  terecht kwam.

Zij maakte een mooie lamp,
van dik karton.

Niet helemaal wat ik zocht,
maar wel geïnspireerd door haar blog.

Weer een dag later,
bedacht ik, dat ik het maar eens moest gaan proberen.
Echter, het koperkleurig papier/karton,
wat ik heb is niet groot genoeg,
om er het geoball patroon,
in een keer uit te halen.

Ik was dus afhankelijk van de afzonderlijke driehoeken,
waaruit de geoball is opgebouwd.

Eerst maar een voorbeeld maken,
want ik ben heel zuinig op mijn koperpapier.

Ik maakte een driehoek malletje,
om de driehoeken snel te kunnen overtrekken.



Vervolgens haalde ik het probeersel, 
het hoedje van jongste zoon,
uitelkaar,
om te kijken,
hoe alles precies in elkaar zat,
en aan elkaar sloot.


Ik maakte een plan,
en sneed de driehoeken uit.



En naaide ze met de naaimachine vervolgens,
aan elkaar.


Ik was niet tevreden, te slordig.
Haha, ik werk graag snel.


Nu kwam het moeilijke,
lijmen of met de hand in elkaar zetten,
ik koos voor het laatste ...

… maar had het al snel een beetje gehad,
en legde het weg.


Maar ik moest en zou,
ondanks dat het me niet beviel,
afmaken.

Verder dus met de hand.

Het resultaat ;-)
Het proefmodel, het prototype, de dummy ...




Conclusie.

Aan elkaar naaien met
de naaimachine werkt niet,
en voor het in elkaar zetten
met de hand,
heb ik nog veel
oefening en geduld nodig.


Een beetje gedesillusioneerd,
was ik wel,
hoe nu verder …

Om toch een positief
gevoel aan dit projectje
over te houden,
maakte ik nog een bakje,
van dik papier,
en nu in elkaar gezet,
met masking tape
(ook ergens gezien).

Dus het hele proces nogmaals doorlopen.




Dino "verjaardagstaartkaarsjeshouder" van merulala ;-)


Een leuk resultaat,
maar slecht licht inmiddels ...

… wordt vervolgd dus.


Voor jullie alvast een fijne vrijdag en een fijn weekend!



Doen jullie ook mee met 'Deze Week Zag ik'?
Leuk! Type hieronder je naam en de link naar je
dwzi knutsel, foto, tekst, tekening, of iets anders!


************************ 

************************

Daan en Roos (geinspireerd op Jill's 'Today I Saw'),
zijn ooit begonnen met,
'Deze week zag ik...'

Via Merula is 'deze week zag'
bij mij aanbeland.

Wil je meedoen aan DWZI,
klik dan hier.


12 opmerkingen:

  1. Oh wat herken ik je avontuur met de driehoeken. Je hebt iets in je hoofd, maar het lukt niet zoals je bedacht hebt ;-) Tof dat je dit wilt delen met ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo ik snap er niks van hahaha! Ik vind het er erg ingewikkeld uitzien... maar ruimtelijk inzicht is dan ook niet mijn sterkste kant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk project! Het wordt vast heel mooi maar ik begrijp ook heel goed dat je het eerst laat liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was wel niet de bedoeling maar wat het eindresultaat is vind ik super leuk!
    Ben erg benieuwd naar het vervolg. Eigenlijk ook heel apart zo kom je op leuke andere dingen en straks ook nog waar je mee aan het kijken bent hoe het beste te doen.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé ineens zie ik andere foto's erbij die ik eerder niet zag. Kan dat kloppen of ben ik van mijn padje?

      Verwijderen
    2. Haha nee hoor. Ik heb wat foto's toegevoegd omdat het gisteren gewoon te donker was om te fotograferen!

      Verwijderen
  5. Soms zit het zo in je hoofd dat je er eerst mee aan de slag moet :) vind je bakje trouwens wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om jouw proces te volgen. Ik heb direct even de geoball gepind. Een projectje voor als ik eens tijd krijg :-)

    De ene zit op mijn schoot met de muis te spelen, de ander staat naast me op een stoel het kruidenrek te bestuderen (ik moet elke keer even ruiken), de derde slaapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oef ik krijg hier wiskundige flasbacks van! Het ziet er ingewikkeld uit hoor. Ik heb wel ook een keer van die flexicubes gemaakt (maar da's gewoon met houten blokjes en papiertjes). Heel leuk maar jeetje dat gebruik aan ruimtelijk inzicht is dan niet zo handig :)
    Ik herken wel je ding hoor, dat je iets in je hoofd hebt en dat het er dan niet uitkomt zoals je zelf zou willen. aaaaaaargh!
    Mooi schaartje trouwens (en geweldige dino ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben er zeker van dat we hier ooit een prachtige geoball gaan te zien krijgen. Bakje vind ik trouwens nu al leuk, volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had het denk ik al lang opgegeven! Bewonderingswaardig doorzettingsvermogen voor iets wat mij echt heel ingewikkeld lijkt.
    Goed bezig ;)

    BeantwoordenVerwijderen

¾