zondag 27 april 2014

deze week zag ik … (68)

x

… hoe op eerste paasdag de jongste plezier had in de speeltuin bij oma in de buurt.


… op tweede paasdag het traditioneel paaseieren zoeken met aansluitend een fikkie stoken.


Dinsdag zag ik deze mooie schaduw, die ik vorig jaar ook al had gespot,
maar nu eindelijk kon vastleggen.

Op woensdag liep de ketting van oudste er voor de zoveelste keer af,
hij probeerde de ketting er weer op te leggen,
maar bezeerde zijn bovenste kootje van zijn middelvinger.
Hij was zo overstuur en zo wit en onpasselijk,
dat ik hem meenam naar huis,
waarop hij zei dat hij naar bed wilde,
en meteen voor een dik uur sliep.
Gelukkig viel het allemaal mee,
en heeft hij er een blauwe gescheurde nagel
aan over gehouden.

… en jongste had juffendag.


Donderdag kreeg ik een heel lief kaartje,
van een lieve vriendin.

En met de koningsspelen …


… hielden ze op school een sponsorloop.
Middelste zoon vond het verzamelde sponsorgeld nogal tegenvallen,
en sponsorde uit eigen zak 50 eurocent per ronde.
Oei, hij liep 32 rondes,
twee minder dan vorig jaar ;-)

Ook las ik dit stukje,
en dat bleef de hele dag bij mij.

Op zaterdag gingen we heel even het dorp in,
bezochten we verkopende vriendjes,
en fietsten we een mooi stukje in de omgeving,
en belandde bij de Waal.


… en ook kwam ik deze quote tegen.


Quote vanNiccolò Machiavelli, The Prince

En vandaag wist dochter,
te vertellen dat die man,
op de TV niet de echte Sinterklaas was,
maar een nep Sinterklaas,
omdat ie in het wit was.

(n.a.v. heiligverklaring door Paus).



Doen jullie ook mee met 'Deze Week Zag ik'?
Leuk! Knutsel, foto, tekst, tekening, of iets anders!


----------




----------

Daan en Roos (geinspireerd op Jill's 'Today I Saw'),
zijn ooit begonnen met,
'Deze week zag ik...'

Via Merula is 'deze week zag'
bij mij aanbeland.

Wil je meedoen aan DWZI,
klik dan hier.



4 opmerkingen:

  1. Wat een fijne week! Ontzettend mooi die schaduw op de muur.
    Enne fikkie stoken is altijd leuk;-)

    Fijne week!
    Lieve groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die boomfoto is echt heel tof!
    Alles goed gekomen met de vinger van zoon?
    Fijne week...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie quote van dat maaiveld. Ik hoop dat het goed gaat met de zoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige schaduw foto! en beterschap voor de zielige vinger van je zoon...

    BeantwoordenVerwijderen

¾