dinsdag 24 juni 2014

deze week zag ik … (72)


…. ik heb ooit eens ergens gelezen,
dat er zonder extremen geen balans is.

Ik geloof dat het waar is.

De dagen vloeien in elkaar over,
ze lijken op elkaar,
en worden ingevuld
met de dingen die op dat moment
prioriteit lijken te hebben,
dag in dag uit.

Alsof ik geen invloed heb op de agenda.
Ik laat me leiden door de hectiek van de dag,
ben de flexibele, degene die zich voegt.
Maar dat gaat natuurlijk ten koste van iets.
En wel dat is het opzetten,
van de slingerfabriek.

Helemaal niet productief dus.
Tijd dat ik het heft in eigen handen
neem, en in onze agenda
mijn eigen blokuren claim.
Tijd dat ik mijzelf serieus
ga nemen …

… en mijn nieuwe spannende
activiteiten.

Want het moet op den duur,
natuurlijk wel iets gaan
opleveren,
en dat betekent
dat ik moet gaan
investeren,
en wel in 

TIJD!


OK, dat was onderdeel 1 van deze week zag ik.
Het andere wat ook heel veel energie en tijd vergt,
zijn de emoties en gevoelens,
van de familieleden die
op dit moment
nogal aanwezig zijn.

Ik probeer ze niet te absorberen,
maar dat gebeurt natuurlijk wel.
Ik probeer het van me af te laten glijden,
het geen invloed op mij te laten hebben,
maar dat is niet altijd even makkelijk.
En dan zijn ze nog niet eens in de puberteit!
Kortom,
ik worstel daarmee,
kost me veel energie,
en daarmee ook tijd.

Zo, daar is waar ik op dit moment sta ;-)

Een hele fijne week voor jullie,
ik kijk erg uit naar de zomervakantie,
nog drie weken!





Doen jullie ook mee met 'Deze Week Zag ik'?
Leuk! Knutsel, foto, tekst, tekening, of iets anders!


----------



----------

Daan en Roos (geinspireerd op Jill's 'Today I Saw'),
zijn ooit begonnen met,
'Deze week zag ik...'

Via Merula is 'deze week zag'
bij mij aanbeland.

Wil je meedoen aan DWZI,
klik dan hier.





5 opmerkingen:

  1. Je leven klinkt een beetje als een achtbaan;-) Ik denk (als het kan): tijd voor jezelf, daar krijgen ze een betere vrouw en moeder voor terug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan alleen maar zeggen: heel, heel herkenbaar. En ik althans ben al tijden niet sterk genoeg om daar iets tegen te doen / willen. Maar je hebt wel helemaal gelijk. Dat je het herkent en zo opschrijft en plannen maakt er iets aan te doen is al een goede stap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt heftig. Probeer goed op jezelf te passen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poe, klinkt idd heftig....ook herkenbaar, opschrijven helpt, ooit de morningpages eens geprobeerd? Het helpt mij werkelijk, als ik het maar opschrijf zoals het aan mij knaagt, totdat ik me leeg geschreven heb, en ik klap het schriftje dicht, voel ik me werkelijk ehm lichter.....(ik doe ze alleen niet altijd in de morning-geen tijd voor, maar iets later, als ik wel tijd heb/maak ervoor) en ik word er raar genoeg produktiever van. Ik lees het btw nooit terug, die behoefte heb ik daar gewoon niet bij......ik schrijf echt ruw zoals ik het voel, en voel ik het 22 x dan schrijf ik het 22 x achterlekaar op. Naja het klinkt wel heul vaag zo, maar ik dacht wellicht heb je er wat aan, en anders verwijder je deze reactie maar gewoon.
    sterkte iig! Hou je taai, probeer jezelf ook even een tijdje te pamperen, met leukigheden.
    Liefs
    sillie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar heb ik zoiets dergelijks ook gedaan! Dat hielp zeker! Wat ik me ook realiseerde toen was hoe klein de dingen soms zijn als je ze opschrijft terwijl ze in je hoofd enorm veel ruimte innemen. Ik denk dat ik dat maar weer eens ga oppakken! Dank!

      Verwijderen

¾