maandag 22 september 2014

mooi kind … (jongste uitgelicht)

x
Ik was een week met mijn familie (zonder man en kinderen dus) in Zweden. Zou er een woord zijn voor het gezin waarin je bent opgegroeid? In ieder geval was ik dus met mijn "oude" gezin (+ zwager en schoonzus) een week weg zonder mijn eigen nieuwe gezin.

En gisteren ging ik met jongste op stap. Als je je kinderen een week niet gezien hebt dan kijk je toch even anders en vallen je andere dingen op. Zo zag ik dat de rechter voortand van jongste zoon minimaal 2 millimeter was gegroeid en vond ik dochter opeens zo groot, echt een meisje, bijna geen kleuter meer.


Maar ik ging dus op pad met jongste,
ze lief aan mijn hand,
plukte madeliefjes,
en was constant aan het kletsen.

Zo pakte ze ook een eikenblad,
hield het tegen het zonlicht,
keek door een gaatje,
en zei:

"Kijk mama, ik kan door het blaadje kijken."




Het viel me echt op,
hoeveel ze kletste,
ook naar anderen mensen toe,
heel erg

vrij,
open
en …
onbevangen.

Mooi.




6 opmerkingen:

  1. Zeker een mooi kind, jouw dochter! Mooie foto's ook. Knap dat je dat ziet, die 2 mm :) Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zweden.... daar hoor ik meer mensen over, Ga zelf altijd richting zuid....
    Mooie dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Als 'ze lief aan mijn hand' een typefoutje is, dan is het een prachtig typefoutje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kind. Ja, soms is een weekje afstand ook heel mooi om je kinderen weer met andere ogen te bezien. En een weekje Zweden is dan echt niet vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen

¾