donderdag 18 december 2014

… 's avonds de opname

x
Nadat we in de middag zijn thuisgekomen van het ziekenhuis, zakken we met zijn drieën moe op de bank. Dochter valt echter niet in slaap, al snel loopt ze druk door huis, ze heeft geen rust. Ik ook niet, manlief wel die valt in slaap. B. keuvelt de hele middag achter me aan als ik nog wat huishoudelijke dingen doe, iets wat ze eigenlijk zelden nog doet.

Man haalt de jongens van school, de oudste twee willen heel graag gaan schaatsen op het tijdelijke ijsbaantje in het dorp. Prima natuurlijk. Ik stap onder de douche en jongste gaat nog lekker uitgebreid in bad.

Om 17.15 gaan we aan tafel en eten B. haar favoriete maaltje - andijvie stamppot met spekjes en rookworst. Rond zes uur worden dochter en ik opgehaald door mijn schoonzusje, die ons naar het WKZ in Utrecht zal brengen. Manlief en de jongens gaan nog even naar de Kerstmarkt op school. B. snapt het niet helemaal want zij zou die week ook drie keer naar school gaan en begrijpt niet zo goed dat de Kerstmarkt aan haar neus voorbij gaat.

Onderweg naar Utrecht valt B. in de auto in slaap. Aangekomen bij het ziekenhuis krijg ik haar maar moeilijk wakker en draag haar maar het ziekenhuis. Als we op de afdeling komen is ze heel timide en zegt dat heel graag wil slapen. Op zaal wordt ze verwelkomd door een meisje dat afgelopen maandag is geopereerd, maar B. wil zo snel mogelijk haar pyjama aan en in het bed liggen. Ondertussen houdt ze haar kamergenootje, dat inmiddels in bed zit en naar de televisie kijkt, goed in de gaten. B. vraagt of de televisie boven haar bed ook aan mag, en of we het bed, net zoals bij het meisje, ook rechtop kunnen zetten.



Inmiddels is ze natuurlijk helemaal wakker ;-)
Nadat ook mijn uitklapbed geïnstalleerd is,
de tassen zijn opgeruimd,
krijgen we nog even een rondleiding over de afdeling,
waar ik koffie kan krijgen, waar de koelkasten staan, etc ….

We kijken nog samen tv en dan duik ik ook mijn bedje in.


Gezellig naast haar.
Met de gordijntjes om onze bedden dicht,
lijkt het net of we in een tent slapen.
We doen samen de lichtjes uit.

Het duurt tot negen uur voordat ze eindelijk in slaap valt,
ze blijft fluisteren en haar bed verkennen.
Ik geloof dat ik eerder in slaap viel dan zij.


… dit bericht is geplaatst op 2 januari 2015.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

¾